Onze digitale (weder-)opbouw

Een interview met onze Informatie technicus en de digitale veranderingen bij DomusCura. Hij heeft ook onze website vernieuwd.

Onze Informatie Technicus is Machiel Heinen. Hij heeft de afgelopen maanden gewerkt aan diverse onderdelen van de digitale infrastructuur van DomusCura. Tot Machiel in september begon was DomusCura afhankelijk van diverse externe partijen voor dienstverlening, deze zijn de afgelopen maanden deels vervangen door zijn werkzaamheden.

De nieuwe website met nieuwe huisstijl zijn de visuele gevolgen, op de achtergrond zorgt hij ervoor dat er geen bestand meer verloren kan gaan en elk gesprek bij de juiste persoon aankomt. Op dit moment is hij druk bezig met meer inhoud aan de website te geven en de brochures van aankomend jaar klaar te maken.

Hoe bevalt je nieuwe baan?

Ja heel goed. Ik ben niet het type IT’er wat graag bij een volwaardig IT bedrijf werkt, dus een specialistisch bedrijf zoals DomusCura past helemaal in mijn straatje. Ook weet ik, deels vanwege mijn beroep, vrij weinig van de bouw of zelfs doe-het-zelven. Het is dan best leuk om de lunchtafel te delen met collega’s zoals Ian en Tom die zo enthousiast zijn daarover.

Heb je het druk?

Veel bedrijven die een periode van groei hebben meegemaakt, krijgen vaak een veelvoud aan afhankelijkheden van derden en DomusCura was niet anders. Vrijwel elk onderdeel van de digitale infrastructuur was een op zichzelf staand eiland en de diverse software onderling kon niet goed communiceren.

Mijn eerste maanden werk zijn dan ook best pittig geweest om niet alleen alles in kaart te brengen, maar ook een plan te bedenken voor geleidelijke afbouw naar een eenvoudiger te beheren en betrouwbaarder systeem te gaan. De eerste stappen daarvan zijn nu gezet met nieuwe website en huisstijl. Tevens hebben we nu intern een goed opslag systeem.

Heb je binding met mantelzorg?

Niet direct. Ik ben zelf geen verlener of zorgbehoevende, althans nog niet. Ik heb een vorm van reumatoïde artrose wat wel hinder geeft, maar nog geen harde beperkingen. Wel weet ik dat ik in een eerdere fase in mijn leven zorgbehoevend zal zijn.

Ik maak dan ook wel eens de grap teven mijn werkgever dat ik zijn goedkoopste medewerker van DomusCura ben. Het salaris wat ik verdien ga ik op een dag weer spenderen aan een woning voor mezelf en ik weet al bij wie.

Heb je contact met klanten?

Los van een kort gesprek op kantoor nog niet. Samen met Carin, Kim en Pim ontvang ik meestal onze bezoekers met een kopje koffie of thee, waarmee er altijd wel een gesprek ontstaat. Dit gaat in 2025 wel veranderen met de toevoeging van ons digitale woondossier!

Wat is een digitaal woondossier?

Ik ben bezig om onze hele bedrijfsadministratie volledig inzichtelijk te maken per klant met hun relevante gegevens. Onze klanten kunnen straks toegang krijgen tot al hun documenten en media met betrekking tot hun mantelzorgwoning. Denk hierbij aan bouwtekeningen inzien, foto’s van de constructie of berichten van de persoonlijk adviseur. En als er een probleem is, zoals stormschade, dan kan onze klant hier eenvoudig een reparatieverzoek van indienen voor mijn bouwcollega’s.

En hoe ga jij contact leggen met de klanten?

Ik ga beginnen met een zogeheten beta-test, waarmee bedoelt wordt dat het met een selecte groep op beperkte schaal geprobeerd wordt. Met deze groep zal ik regelmatig e-mail verkeer hebben, een WhatsApp bericht sturen of simpelweg mee aan tafel gaan zitten om onder het genot van een kopje koffie, direct veranderingen ga maken op basis van terugkoppeling. Lijkt me echt super leuk.

Wie ben jij als persoon?

Een vader van een jong gezin met een zoon (5) en dochter (3). Met hobby’s ben ik een wandelend cliché, maar ik kook oprecht graag! Ik hou van het maken van Hollandse, Italiaanse en Slavische gerechten.

Slavische gerechten?

Ja ik heb enkele jaren in Polen gewoond, met veel plezier en ben een taal rijker geworden. Daar echt liefde gekregen voor de ambacht van diverse gerechten die niet exclusief Pools zijn. Het leuke aan deze gerechten is dat het meestal beste werkt als een soort van lopende band. Hierdoor kan ik met mijn kinderen gezellig een klusje doen en kletsen, met het juiste gerecht zelfs snoepen tussendoor… De toetjes zijn dan ook zeer populair gek genoeg.

Wil je verder nog wat zeggen?

Ik ga me klaarmaken voor de feestdagen met mijn gezin. Ik wens mijn collega’s, onze klanten en u als lezer fijne feestdagen bij uw dierbaren toe.

De brochure is een printbaar PDF bestand die u direct kan downloaden.

De brochure kan ook naar de e-mail gestuurd worden, gebruik daarvoor het onderstaande formulier.